Boardadmin BSGO
Csatlakozott: 24.09.2011
sszes hozzszls: 1,693
|

1. Tesztek valamit az ellen, hogy bizonyos hajszerepek egy osztlyon bell ne rendelkezzenek nagyobb tllsi kpessggel? Vltoztattok azon valamit, hogy bizonyos hajosztlyos ersebbek, mint a tulajdonkppeni gyengbb hajosztlyok? Van rtelme annak, hogy egy ksrhaj gyorsabban repl, mint a leggyorsabb vadszgp?
A design csapata egsz mrciusban intenzven foglalkozott ezzel a tmval s a kvetkez hetekben s hnapokban tovbb dolgozik rajta. Jelenleg fleg a hajk s a hajszerepek kiegyenslyozottsgra koncentrlunk. Szeretnnk ezeket a rendszereket alapjaiban tdolgozni. A hajk viselkedse s egymssal val interakcija ezrt jelentsen meg fog vltozni.
Szeretnnk megvlni attl az elvtl, hogy a vadszgpek sorhajk ellen harcolnak s a ksrhajk vadszgpeket lnek. A hajk csak ugyanolyan tpus hajk ellen kzdhetnek majd, nhny hajra azonban nem vonatkozik majd ez a korltozs. A vadszgpek pldul ms vadszgpek ellen harcolnak majd, de bizonyos hajkat, mint pldul a Rhino, specializlni lehet ksrhajk vagy sorhajk tmadsainak elhrtsra (persze ennek fejben le kell majd mondani nhny ms kpessgrl.) Ez azonban nem azt jelenti, hogy egy Rhino nagyobb hajosztlyokat gyorsabban semmisthet meg, mint egy msik Rhint. s nem jelenti azt sem, hogy a sorhajknak nem lesz lehetsgk a vdekezsre vadszgpekkel szemben.
Emellett azon is dolgozunk, hogy minden hajnak legyen legalbb egy hasznos, rdekes s izgalmas szerepe, amely nem csak a jtkban val elrehaladst szolglja azzal az eszkzzel, hogy egy hajtpus messze meghaladja egy msik tpus kpessgeit vagy erejt. Kpzeljtek el az j rendszert gy, mint egy tipikus fantasy MMO jtkot, amelyben a mgusok pldul lehetnek tmad jelleg rombolk vagy ppen tmogatk is a sajt trsaik szmra. s persze lesznek tovbbra is „teljes tehetsgek”, de elszr szeretnnk minden hajosztlyban legalbb egy hajt bevezetni minden fontos szerepre.
Ezt a kt clt tztk ki most a design fejlesztk el, ami a hajk kiegyenslyozottsgt s a hajk szerepeit illeti. Ahogy mr emltettk, a clok megvalstsnak rdekben a jelenlegi rendszereket alapveten t kell alaktanunk s ennek megfelelen a szerverszoftver nagy rszt t kell rnunk. Remlem, megrtitek, hogy a vltozsok bevezetsnek pontos idpontjt mg nem tudom megnevezni, ezrt trelmeteket krem. Tudom, hogy ezt mr nem elszr halljtok, de ezttal szeretnnk a valban szksges idt rsznni a fejlesztsre, hogy mr rgtn elsre tkletes j rendszert nyjthassunk a szmotokra.
2. Lehetsgesnek tartjtok, hogy a BSGO a tartalom s az izgalmas kldetsek tekintetben lpst tud tartani ms MMO? Persze nem j versenyekre gondolunk. Valban hisznek a fejlesztk abban (s ez nagyon fontos, nem kitr vlaszokat vagy ppen hazugsgokat akarunk vlaszul kapni), hogy ez a jtk tovbb fog fejldni vagy mr le is lptek az emberek a csapatbl? Mikor szmthatunk arra, hogy a frisstsek nem csak hibajavtsokat, hanem j tartalmat s jtkstruktrt fognak tartalmazni?
Termszetesen nem fogok nektek hazudni. s igen, tnyleg lesznek j tartalmak a jtkban.
A kreatv designrszleg segtsgvel frakcinknt hat j kldetsen dolgozunk, amelynek mindegyike egyedi s izgalmas trtneten alapul. Ezeket a kldetseket a kvetkez hnapok sorn ptjk be a jtkba.
De nem hiszem azt, hogy a jtkot tovbbra is az egyszemlyes jtktartalmak irnyba kellene fejleszteni. Sokkal inkbb az a clunk, hogy olyan tartalmakat hozzunk ltre, amelyek lehetv teszik, hogy a jtkosok egytt s ms jtkosok ellen csapatban jtszhassanak. Ez klnbz mdokon trtnik majd, de mr most szeretnk rvid bepillantst nyjtani nektek az egyik legfontosabb tervbe, a dinamikus eventek rendszerbe.
Mik azok a dinamikus eventek? Kpzeljtek el, hogy elugrotok egy szektorba, s ekkor hirtelen rdizenetet kaptok a fhadiszllsrl: a frakcitok egyik teherhajja ellensges tmads alatt ll. Az rtestsben megkapjtok az irnyt s azt a parancsot, hogy a szllthajt felttlenl vdjtek meg s verjtek vissza a tmadkat, mg a teherhaj el nem tud ugrani a szektorbl. Amikor megrkeztek az event terletre, mr csak a parancsokat kell vgrehajtanotok. Nem kell kldetst elfogadnotok, hanem csak jtszanotok s a frakcitok tbbi tagjval egyttmkdntk, hogy elrjtek a clotokat. Az event vgn minden rsztvev a szemlyes teljestmnynek megfelel jutalmat kap, valamint bnuszokat az event vgeredmnytl fggen (pldul, hogy a szllthaj megsemmislt-e vagy mg idben sikerlt elugrania a rendszerbl).
Ez csak egy plda egy dinamikus eventre. Elszr csak nhny ilyen esemnyt vezetnk majd be, majd a funkcit idvel egyre jobban kibvtjk, hogy a jtk minl sokoldalbb legyen.
Hogyan fgg ssze ez a funkci az Open World PvP-vel? gy, hogy mikzben a frakcid megkapja a parancsot a teherhaj megvdsre, az ellensges frakci ppen ezzel ellenttes zentet kap. Most bizonyra azt krdezitek, hogyan lehetsges fair kzdelem a frakcik kztti jelenlegi egyenltlensgek ellenre. Mindenkit megnyugtathatok: erre is gondoltunk. Az j rendszer rendkvl sszetett, s mg el fog tartani egy darabig, mire be tudjuk vezetni. De azt mr most elrulhatom, hogy nagyon is megri a vrakozs! A kvetkez hetekben s hnapokban tovbbi informcikkal szolglunk majd ezzel kapcsolatban.
3. Tervezitek azt, hogy a sorhajk elleni elhrtst gyengtitek (vagy ezen a szinten hagyjtok s cserbe a vadszgpeket erstitek)? Vagy esetleg gy marad az elhrts, de kifejlesztetek egy hatkonyabb pontvdelmi rendszert?
Az elhrts s a pontvdelmi rendszer felttlenl rsze lesz az rhajk j szerepeinek kialaktst rint vltozsoknak. A legtbb rendszert t fogjuk alaktani a jtkban, hogy a most ltrehozott j szerepeket erstsk. A design csapata a vdekezst taktikai fegyverr akarja alaktani, hogy elkerlhessk, hogy az rhajtokat csak elhrt s pontvdelmi tegekkel kelljen felszerelnetek. Ehelyett ltre akarunk hozni „defenzv” fegyverekkel felszerelt hajkat, amelyek jobban alkalmasak lesznek a szerepk elltsra. Az elhrt s pontvdelmi fegyverek szerepe a jvben a tmadsok elhrtsa, illetve a terletvdelem lesz.
4. Tervezitek azt, hogy a Blood and Chrome rszbl is kerlnek majd egyes hajk a jtkba, mint pldul a Destroyer rhajk? Mr jtszhatunk a Viper MK III hajkkal, de szuper lenne az els cylon hbor nagy hajit is ltni a jtkban. Az jonnan felfedezett bzis lltlag az els hbor maradvnya, ezrt az ott tallt nagyobb hajknak hasonltaniuk kellene a Blood and Chrome hajira.
Nem terveztnk ilyesmit, de a lehetsg termszetesen fennll. A SyFy csatornval dolgozunk egytt, akik arra krtek minket, hogy a kt j Blood and Chrome hajt integrljuk a jtkba. Nagyon lveztk ennek a kt fantasztikus j hajmodellnek a megtervezst. A hajk s az ezekkel sszefgg rendszerek talaktsa miatt azonban jelenleg inkbb a mr megtervezett hajkkal kell foglalkoznunk, mieltt mg j tpusokat vezetnk be. De azt meggrhetem nektek, hogy az talakts utn a hajkat teljesen jnak rzitek majd, hiszen vgre mindegyiknek egyedi clja lesz, fontos ers s gyenge pontokkal.
5. A rgi fejleszti csapat tavaly „Live Q&A” esemnyt szervezett a szervereket, amelynek sorn a fejlesztk megvlaszoltk a jtkosok krdseit s visszajelzst kaptak a jtkosoktl. Tervezitek, hogy megint szerveztek ilyesmit?
Ha tetszene nektek egy ilyen esemny, rmmel veszem kzbe a megszervezst. A rszleteket megbeszlem a Community Managerekkel.
|