S-Mod BSGO
Csatlakozott: 08.08.2012
sszes hozzszls: 846
|

dv rpiltk!
me az e heti 5 krds-vlasz:
1. A jtkban jelenleg a nagyobb szektorkontrollal rendelkez frakci jelents nyersanyag-
kitermelsi bnuszban rszeslhet. Ez azt jelenti, hogy ha a szerver kiegyenslyozatlan, a
vesztsre ll oldal nem tud hatkonyan harcolni, vagy nyersanyagot kitermelni a harci
kpessge nvelshez. Vannak tervek a hajk javtsi mdjainak talaktsra, vagy a
bnyszaton kvl j mdok kidolgozsra a fizeteszkzk megszerzshez?
Rviden: Igen.
Bvebben: Az elmlt pr hnapban a tervez csapat sok idt fordtott ezekre a problmkra.
Minthogy magam is aktvan jtszom, n is ugyanezekkel a gondokkal szembeslk, de
mr vannak terveink a megoldsukra. Egyelre nem mennk bele a rszletekbe, de
a szektorkontroll rendszert valami izgalmasabbal s befolysolhatbbal szeretnnk
helyettesteni. A szektorkontroll mechanikval inkbb a jtk tbbszerepls, csapatjellegt
szeretnnk ersteni, s ebbe az irnyba vinni a jtkmenetet is. A ktelkek s egysgek
rszrl egyttmkdst s stratgiai dntseket szeretnnk ltni a tevkenysgket
illeten.
Egyben szeretnnk, ha a szektorkontroll mechanika nyltabb s tlthatbb vlna. A
dolgok jelenlegi llsa szerint az ember nem rzi, hogy hatst tudna gyakorolni r. Nem
igazn ltja t, hogyan befolysolja a tevkenysgvel. Ez fleg az j jtkosok szmra nagy
kihvs. Olyan j mechanikt terveznk, amelyben a gyengbb frakciknak lehetsge van az
ellenfelet hatkonyabban lerohanni s ldzbe venni, s kzben mgis elrehaladst elrni.
Br tbbet tudnk most mondani, de egyelre csak annyit mondhatok, szerintem szuper
lesz. A ksbbiekben a fejleszti blogokon tjkozdhattok majd a rszletekrl. Egyelre
annyit vlaszolnk, a nyersanyag-kitermels, s ahogyan ez a szektorkontrollt rinti, jelents
vltozsok el nz. Jobb lesz, tbb rtelmet nyer, s mg tbb vlasztst s stratgiai
lehetsget ad majd a kezetekbe.
2. A legtbb hibalehetsg minden MMO jtkot a feltmadsi bzispontok gyben
fenyeget, s sajnos ez all a BSGO sem kivtel. A feltmasztsi visszaszmlls alatt egy
nagyobb flotta szinte brmilyen osztly, brmilyen tpus hajt msodpercek alatt el tud
puszttani. Vannak tervek a helyzet megoldsra?
Ezt a problmt mindenkppen meg kell oldani. Jtktervezknt gy vlem, cska mdja ez
a gyzelmek begyjtsnek. Azt szeretnm elrni, hogy ezt senkinek ne kelljen tbb tlnie,
mert ez tnyleg tnkreteszi a jtklmnyt. Mg dolgozunk a megoldson: inkbb egyszer
jrjuk krbe alaposan a problmt, s tallunk igazn j megoldst, mint hogy jra s jra
felmerljn. A megolds egy rsze a szektorkontroll kezelsi mdja lesz a jvben.
Az egyik lehetsges megkzelts teljesen eltrlni a killekrt kapott jutalmat, amikor egy
feltmads kzben vdelem alatt ll haj elpuszttsrt sz szerint semmi nem jrna. Ez
gyakorlatilag a jutalombl fakad sztnzst szntetn meg. Msrszt a feltmadsokat
is lehet vletlenszerbb, nehezebben elre lthatv tenni. A jelenlegi helyzettel az a
f problma, hogy nincs annyi tennival a jtkban, hogy a helyzet ne fajulhasson spawn
kempelss. Vagyis a kezelend problma itt nem is annyira a kempels, mint inkbb a
hinyossg, amibl fakad: hogy a jtkosoknak nem nylik lehetsgk jelentstelibb s
sztnzbb tevkenysgre, mint a skalpvadszat. gy erre a problmra nincs is egyszer
megolds: tbbtnyezs megkzeltsre lesz szksg.
3. Lesznek a kzeljvben a jtkban j tevkenysgek, pldul j trtnet-alap
kldetsek, j feladatok s megbzsok? Vannak tervben egyttmkd- vagy
csoportkldetsek?
Igen s nem. A BSGO kzponti elemre koncentrlunk most, s az a tbbszerepls
jtkmenet. A forgatknyvr csapat elllhat fantasztikus trtnetekkel, de ha
lejtszotttok ket, vge, s ksz. Mi azt szeretnnk, ha ti rntok meg a sajt sztoritokat,
s a tervezs is ebbe az irnyba megy. Szerintem a legjobb trtnet nem az, amit a tervez
r, amikor esemnysorozatot dolgoz megbzss, hanem az, amikor a jtkos prblkozsok
sorozatban kzd valamirt, ami fontos neki. Amibe mr befektetett. Az j tartalmakat
gy rjuk meg, hogy magukban a szektorokban jtszdjanak. Ne szmtsatok sokkal tbb
instancira szervezett egyszerepls kldetsre. Inkbb magukban a szektorokban szeretnnk
tbbszerepls kldetseket ltni.
Persze ettl mg lesz egyszerepls tartalom, csak most elssorban a tbbszerepls jtkra
koncentrlunk. Szerencsre nagyon j forgatknyvr csapatunk van, s ki is fogom
hasznlni a kpessgeiket. De azrt fontos tudni, hogy a kldetstervezs tbb, mint
bedobni nhny trgyat egy szektorba, s rni hozz egy prbeszdet. Egy tlagos kldets
kidolgozsa krlbell egy hnapig tart, vagyis tizent percnyi jtkidnek nagyon sok
tervezi idt kell szentelni. Ezt a befektetst szeretnnk optimalizlni, s tbb jtkidt
ltrehozni nektek. A tbbszerepls tartalomtervekkel tbbrs dinamikus kldetseket lehet
adni a jtkosoknak.
4. Fog-e vltozni a szintrendszer, hogy a magasabb szint jtkosok kztt is klnbsg
legyen? Lesznek-e j kpesgek, vagy a jelenlegiekhez magasabb szintek a felhasznlatlan
tapasztalatpontok kihasznlsra?
Ez teljesen biztos. Azt akarom, hogy a BSGO legalbb annyira a kpessgekrl, mint a
szintekrl szljon. A szintrendszer gye fontos a szmomra. Elszr is, nem nagyon van
rtelme. Msodszor, nem j vicc, amikor bedarlja a hajdat valaki, aki magasabb szint, de
ugyanazzal repl. Egy bizonyos szinten egy Viper mgiscsak egy Viper: a szint nem kellene,
hogy ennyit szmtson. A klnbsg abban kell, hogy lljon, ahogy a hajdat kezeled. Ezen
kell, hogy mljon a gyzelem.
A kpessgrendszer kiterjesztsvel is foglalkozunk. Sok lehetsg van r, hogy rdekesebb
s jelentstelibb legyen. A karakterek testreszabsra is tbb lehetsget terveznk, s
hatrozottabb dntsi lehetsget szeretnnk adni a kezetekbe, hogy hogyan akarjtok a
jtkot jtszani.
5. Lesz olyan javts, amely megakadlyozza, hogy a raktk trepljenek a bolygkon s
aszteroidkon?
Erre annyit mondhatok, remlhetleg igen. Tudom, hogy ez nem igazn vlasz a krdsre,
de itt nagyon sok technikai kihvssal nznk szembe. Tulajdonkppen az sszetkzseket
az egsz jtkban fellvizsgljuk. Soha nem tetszett, hogy a hajk lepattannak dolgokrl.
Az volna a cl, hogy a terepviszonyok (pl. a kisbolygk s aszteroidk) taktikai dntseket
inspirljanak. “Belemenjek ebbe az aszteroidamezbe? Mik a lehetsges veszlyei?”
Klnben semmi rtelme sincs.
BSGO csapata
__________________
|