
Tervezitek, hogy ksr- s sorhajkat is bevezettek?
Bizonyos mdon szeretnnk a ksrhajk szerepdesignjt kiemelni s azt tervezzk, hogy hrom
szintet vezetnk be a ksr- s a sorhajk esetben. Rviden: minden hajnak hrom kiptettsg-
szintje lesz, amelyek klnbz mdon viselkednek majd.
Tudjtok, hogy a gyors raktkkal felszerelt konfigurcik jelenleg legyzhetetlen elnyt
biztostanak az arnban s a harcokban egyarnt? Mit fogtok ez ellen tenni?
Ismerjk az arnt rint problmkat. Tudjuk, hogy a nukleris robbanfejek a mltban problmt
okoztak s dolgozunk azon, hogy kizrhassuk ezeket az j arnbl s a versenyszektorbl.
Ezen kvl szeretnnk a csalirakta funkcijn javtani, hogy hatkonyabb legyen a raktkkal
szemben. Keressk a megoldst annak megakadlyozsra is, hogy a jtkosok bizonyos trgyakat
felhalmozzanak, s gy tlsgosan ers konfigurcikat hozzanak ltre.
Tervezitek azt, hogy minden rhaj szmra bevezettek egy htrafel nz fegyverhelyet? gy a
hajk holttert biztosan cskkenteni lehetne.
Nem. Bizonyos hajkon van s marad a holttr, ez direkt van gy. A jtkosok ktelkben replhetnek
a bartaikkal, gy biztonsgban lesznek. Ugyanakkor a hajk szerepeinek megvltoztatsakor ezen a
helyzeten is javtunk majd. A jvben nem lesz lehetsges, hogy egyetlen vadszgp megsemmistsen
egy sorhajt – vagy legalbbis csak igen klnleges felszerels kell majd hozz.
Be fogtok vezetni egyfajta 25 msodperces vdelmet, miutn az ember kidokkol egy
tmaszpontrl?
Nem. De dolgozunk azon, hogy az ezzel kapcsolatos problmt megoldjuk, mrcius vgn vagy
prilis elejn kerl majd a jtkba. Ebben az esetben az az egyik f problma, hogy a jtkosok
mindig ugyanazon a terleten jelennek meg, fggetlenl attl, hogy tallhat-e ott tmaszponti haj
vagy sem. Ezt meg fogjuk vltoztatni: az j rendszer gyelni fog arra, hogy egy jtkos a szektoron
kvlrl vagy egy tmaszponti hajrl rkezett-e. A szektoron kvlrl rkez jtkosok szmra lesz
egy nagy megjelensi terlet, amely ms jtkosok szmra megnehezti, hogy meghatrozzk az
rkezsi pontot. A szektor elg nagy terlett t kell majd fslni ahhoz, az ember ms jtkosokkal
tallkozzon. Egy tmaszponti hajrl rkez jtkos esetben az rhaj megjelensi pontja valahol a
tmaszponti haj kzelben lesz. Ha nincs tmaszponti haj, akkor a jtkos gy jelenik meg, mintha
a szektoron kvlrl rkezett volna. Ez az egyszer vltoztats remlhetleg megoldja a problmt s
nem lesz szksg kln vdelmi id bevezetsre a jtkosok szmra.
Ha a hordozhaj lesz a flotta j „kzppontja”, milyen szerepet szntok majd a Raptornak?
A hordozhajt eredeti szerepe szerint kpzeljtek el, teht parancsnok hajknt. Ez a haj tartja
mozgsban a flotta tbbi rszt, ez a haj irnytja a bevetseket s a vadszgpek helyes mozgst.
A raptor gy fog mkdni, ahogy a televzis sorozatban is: a Viperekkel egytt az len halad,
elektronikus tmogatst nyjt s felderti a terepet. A hordozhaj a parancsnoki haj az egsz flotta
szmra. A Raptor parancsnoki haj s elektronikus hadvezetst kszt el egy ktelk szmra.
Dolgozunk azon, hogy a hajk kiegyenslyozottsgt talaktsuk, hogy jobban tudjanak csapatknt
egytt dolgozni. A hajkat nem nll egysgnek terveztk, hanem egy nagyobb katonai egysg
rsznek, amelyben minden rhajnak megvan a maga szerepe. s br nincs szksg minden
szerepre a gyzelemhez, a jtkosoknak a stratgijukat a ktelk- illetve flotta sszettelhez kell
igaztaniuk.
Minden haj a f funkcijval hozzjrul az egsz ktelk sikerhez. Ennek egyrszt nagy elnye a
hagyomnyos „osztlyrendszer” (mint ms jtkokban is), mgis nagyobb rugalmassgot biztost.
Az j rendszer megknnyti az ellenfl erejnek felbecslst s szmos j opcit knl fel az rhaj
felszerelshez.
Ne feledjtek azonban, hogy egy ilyen vltozs nem megy egyik naprl a msikra, hiszen nem csak
egy pr szm megvltoztatsrl van sz. Gondoskodnunk kell arrl, hogy a hajk interakciba
lphessenek egymssal. Nem akarunk csak gy odadobni nektek egy frisstst, aztn meg imdkozni,
hogy mkdjn. A vltoztatsokat alaposan le kell tesztelnnk s finomtanunk kell rajtuk, mg a
frissts tkletesen mkdik – mert megrdemlitek!
__________________
|